(10.februar 21:30)

På søndag blir teltet for uthenting av startnummer flyttet fra start til rett nedenfor rennkontoretVår smøresjef kommer med følgende smøretips:Varme inn ett tynt lag med grunnvoks.2 tynne lag med blå festevoks og så test.Ved litt dårlig feste juster med blå extra i tråkket, evnt. Violet.Ved avhengig av sikkert feste, varm inn ett syltynt lag hardt klister i bunn, la herde og legg på blå festevoks over.

(09.02.2024 kl 20:10)

Det har kommet inn spørsmål om det er mulig å legge grunnsmøring i festesonen, før innlevering av klassisk ski i morgen.
Smøresjef bekrefter at dette er greit. Festesonen blir i så fall dekket til med tape i prosessen med å rense og legge gli.

Husk innlevering mellom kl 15 og 18 på smørehallen.

(09.02.2024 kl 14:00)

Informasjon fra sekretariat/rennledelse:

For alle klasser:

Det er lagt ut løype-/arenakart, og program er oppdatert. Løypene stenges etter første start begge dagene, se arenakart for oppvarmingsløyper og løype for å teste festesmurning på søndag.

Startnummer hentes i alle klasser av den enkelte utøver i telt på vei inn i startområdet. Her foretas også brikkekontroll for klasser 11 år og eldre. Telt åpent fra kl: 09:15 på lørdag og kl: 08:45 på søndag.

Utøvere som skal ha leiebrikker betaler kr. 50,- pr. dag ved uthenting av startnummer og brikke. VIPPS til #80385 (rennkontor).

Startnummer og leiebrikke leveres i målområdet. På sprinten søndag beholdes samme startnummer i alle heat.

Løpere som er etteranmeldt, skal betale dobbel startkontingent på rennkontoret før start.

For Midt-Norsk klassene (13-16 år):

Ski kan hentes i stativ ved start fra 20 min før starttid på lørdag. På søndag morgen står skiene i stativ i dedikert smøreområde ved parkering øvre bru, der utøverens klubb/foresatt henter dem og legger festesmurning. Husk å lever ski innen innleveringstidene, skiene skal ved innlevering være siklet og børstet. Skiene merkes i lokalene ved innlevering med lapper som denne. Lappen settes på skia foran bindingen, med startnummeret opp.

Vi har fått inn mange flinke smørere lørdag og kan dermed utvide innleveringsfristen i smørehallen til kl 1000. Det er fint om de fleste kan komme noe tidligere

Lagledermøte på Teams fredag kl 19 er hovedsakelig ment for Midt-norsk Mesterskap.

(08.02.2024 kl 08:45)

Steinkjer Skiklubb ønsker alle hjertelig velkommen til Steinkjer skifestival & Midt-Norsk mesterskap 2024, på Steinkjer Skistadion.

Vi har de siste dagene gjort noen endringer i rennets invitasjon, se renninnbydelsen ved å trykke her. Merk spesielt at noen av starttidene er endret grunnet mange påmeldinger og tilgjengelig løypenett på Steinkjer skistadion. Endringene er gjort med tanke på å lage gode og rettferdige konkurranser for alle som deltar. Konkurranseløypene består hovedsakelig av kunstsnø i bunnen, med noe natur-snø på toppen, som er blandet inn.

Alle utøvere/foresatte oppfordres til å kontinuerlig følge med på arrangementets hjemmeside for oppdatert informasjon.

Vi ønsker med dette alle lykke til med helgas konkurranser!