alpint

Alpint

Treningstilbud sesongen 2023/2024:

Så snart Heggesåsbakken er klar for åpning vil vi starte opp med treninger på mandager og onsdager kl 18:30-19:30.

Bli medlem av Spond-gruppa til Steinkjer Skiklubb alpint og hold deg oppdatert med vårt treningstilbud.
Basistrening i turnhallen er nå avsluttet for denne sesongen.

LINK TIL HEGGESÅSEN ALPINBAKKE

Alpint i Steinkjer Skiklubb:

Vi har som mål å skape skiglede gjennom aktivitet i Heggesåsen alpinbakke og legge forholdene til rette for de som ønsker å drive aktivt med alpint. Skiklubben samarbeider godt med andre alpingrupper i hele fylket. Dette gjelder både med treninger, samlinger og konkurranser.

Alpintgruppa har fokus på generell rekruttering til alpint i Nord-Trøndelag gjennom samarbeid med Nord-Trøndelag Skikrets, Stjørdals Blink Alpint, Inderøy IL Alpint og Grong IL Alpint.

Hovedaktiviteten for alpingruppa er å skape en trygg arena med godt treningstilbud for alpinister og bistå med drift i Heggesåsen alpinbakke hver vinter, slik at forholdene ligger til rette for lek, trening og trivsel. Heggesåsen alpinbakke skal være en arena for alle som vil prøve seg på ski. I dag er det godkjent heis i bakken, det ligger til rette for bygging av hopp m.m og varmestue med kiosksalg som holder åpent når bakken er åpen.

Den største utfordringen vår er å få nok snø i bakken så vi kan holde åpent. Det jobbes med å få egen snøproduksjon som alpingruppa håper å få på plass i vinter. Dette har vært mulig etter dugnadsarbeid og penger/ressurser fra Folkets pris av Sparebank 1 SMN, Gjensidigestiftelsen, NTFK og tippemidler.

Informasjon og annonsering av åpning, treninger og renn kan enkelt finnes på vår facebookside.

I Steinkjer Skiklubb samarbeider vi på tvers i alle grener, og vi jobber sammen for å få et godt sosialt og sportslig miljø for både utøvere og foreldre/foresatte. Vi ønsker nye medlemmer og utøvere velkommen til alpingruppa!

Ta gjerne kontakt om det er noe dere lurer på.

Gruppestyret Alpint 2023/2024:

Stilling Navn Telefon E-post