Informasjon sprint

Sprinten under Midt-Norsk mesterskap 2024 gjennomføres med prolog og påfølgende tre heat for alle, i aldersblandede klasser. Prolog gjennomføres individuelt, med femten eller ti sekunders startintervall. Utøvere plasseres i heat (runde 1) etter rangert rekkefølge i hhv.. jenter 13/14 år, gutter 13/14 år, jenter 15/16 år og gutter 15/16 år. Klassene jenter 13/14 år og gutter 13/14 år gjør ferdig sin prolog og tre heat, før jenter 15/16 år og gutter 15/16 år starter sin prolog. Se estimerte starttider i arrangementets invitasjon.

I heatrundene vil de to utøverne som plasserer seg nummer én og to rykke opp, mens de to som plasserer seg nummer fem og seks, rykker ned. Utøverne som plasserer seg nummer tre og fire, fortsetter i samme heat neste runde (runde 2). Samme prosedyre gjennomføres i heatrunde to, og vil danne grunnlaget for hvor utøveren går i sin siste heatrunde (runde 3).

Heatoppsett og resultater finnes gjennom arrangementets hjemmeside og/eller ved å benytte QR-koder som finnes på stadion. Her finner en også starttidspunkter for de aktuelle heatene gjennom dagene, disse oppdateres også fortløpende med startnummer og navn på utøvere i de ulike heatene. Utøvere/forelder/foresatte må selv søke informasjon om eget heatnummer og starttid, og å være klar til start når heatet foran starter (3 minutter mellom hvert heat).

Utøverens plasseringen etter endt heat tre, danner grunnlaget for resultatlisten. Resultatlisten i Midt-Norsk mesterskap sprint 2024 deles deretter inn i klassene jenter 13 år, gutter 13 år, jenter 14 år, gutter 14 år, jenter 15 år, gutter 15 år, jenter 16 år og gutter 16 år. Der det blir Midt-Norske mestere i alle aldersklasser, selv om det konkurreres i aldersblandede klasser på to år under selve sprinten.

Arrangementets sponsorer