(Oppdatert 14.02.21) Velkommen til Steinkjer Skiklubbfestival 2021

Steinkjer Skiklubb følger skiforbundets smittevernveileder som tilsier at den opprinnelig oppsatte Steinkjer Skifestival avlyses.
Isteden inviterer Steinkjer Skiklubb barn og ungdom som er med i treningsgruppene til Steinkjer Skiklubb eller Team Innherred til Steinkjer Skiklubbfestival søndag 14. februar 2021.
Skiklubbfestivalen er utsatt til 14.februar for å sikre gode opplevelser og rettferdige forhold for alle deltakere

SMITTEVERNPLAN

STARTLISTER

(Oppdatert 14.02 kl 08:30)

TIDSPLAN

BONUSSEKUNDER JAKTSTART

RESULTATER

Rennopplegg

• Skileik 1 – Barna går runder på stadionområdet i 30 minutter.

• Skileik 2 – 1,2 km skicross. Hver løper får gå 1 runde i egen skicrossløype.

• Skicross – 1,2 km skicross x 2 ganger. Hver løper får gå to ganger i skicrossløypa med opphold mellom startene.

• 13 – 16 år – Jaktstart. Først prolog i skicrossløypa, med bonussekunder ihht rekkefølgen i mål på skicrossdelen. Pause før 3/5 km jaktstart fristil.

• Team Innherred – Jaktstart. Først prolog i skicrossløypa, med bonussekunder ihht rekkefølge i mål på skicrossdelen. Pause før 10/15 km jaktstart fristil.

Starttider i henhold til startliste som blir lagt ut på klubbens hjemmeside.

Skileik 1:
Kl 10:00:
Oppmøte og fortløpende start skileik 1. Trenerne deler ut startnummer ved startområdet ovenfor speakerbua. Avsluttes 10:40.

Skileik 2:
Kl 10:45:
Oppmøte for skileik 2 ved skiskytterarena. Trenerne deler ut startnummer ved skiskytterarena. Løypegjennomgang før første start kl 11:30.

Skicross, 13 – 16 år og Team Innherred:
Kl 12:15: Oppmøte skicross, 13 – 16 år og Team Innherred ved skiskytterarena. Trenerne deler ut startnummer. Første start skicross kl 12:45, 13 – 16 år ca kl 13:10 og Team Innherred ca kl 13:20.

Kl 13:40: Første start 2 runde skicross.
Kl 14:20: Første start fristil jaktstart 13 – 16 år og kl 14:35 Team Innherred.

Smittevern:

Dagen er delt opp i tre tidsrom for å unngå for mange folk på stadion samtidig. Foresatte må holde avstand til andre foreldre/utøvere på stadion. På grunn av smittevernbegrensingene kan hvert barn ha med seg kun en ledsager. Barn og foresatte fra skileik 1 og skileik 2 må forlate skistadion når de er ferdig med sitt renn.
Det er helt nødvendig at disse reglene blir respektert.

Alle ledsagere som er på stadion må registrere oppmøte ved hjelp av en QR-kode som blir hengt opp på stadion.

Startkontigent:

100 kr for alle klasser. Dette betales ved påmelding i superinvite.

Parkering:

Benytt øvre parkering. Funksjonærer bes parkere nedenfor nedre klubbhus.

Påmelding:

Via superinvite innen onsdag 10. februar kl 20:00.

Tidtaking:

Det vil bli tatt tid fra og med 11 år og oppover. Resultatlister legges ut på nett så fort som mulig, ingen lister vil henges opp.

Rennkontor:

Øvre klubbhus, skistadion. Åpner kl. 08:30

Startnummer:

Deles ut av trenerne for de ulike treningsgruppene før start.

Premier:

Full premiering tom. 16 år. Fom. 17 år 1/3 premiering.
Premieutdelingen gjennomføres fortløpende når startnummer innleveres etter målgang.

Info/start og resultatlister:

www.steinkjerskiklubb.no

Kafeteria og garderober:

Stengt.

Toalett:

Åpent i nedre klubbhus.

Fluorforbud:

Steinkjer Skiklubb minner om at Langrennskomiteen i Norges Skiforbund har innført fluorforbud i klassene opp til og med 16 år. Det er bestemt at forbudet gjelder alle glidprodukter som inneholder fluor.