Sommerskiskole Steinkjer Skiklubb

11-13.august 2020 arrangeres Steinkjer Skiklubbs sommerskiskole for barn og ungdom født 2005 – 2011. Målet vårt er at alle våre deltagere skal oppleve idrettsglede og få prøve seg på et vidt spekter av aktiviteter. Alle skal få utfordringer på sitt nivå og ha det artig i lag!

Fasiliteter og arena
Vi har en fantastisk skistadion med asfaltløyper for rulleskøyter og rulleski, standplass for skiskyting og plasthoppbakker i flere størrelser. Rett ut fra stadion har vi Byafjellet med flotte løyper og områder for løping og fine naturopplevelser.

Dagsplan og utstyr
Sommerskiskolen varer fra 09:00 til 15:00 hver dag. Det blir en økt før og en økt etter lunsj. Alle gruppene skal innom de forskjellige postene, der kvalifiserte instruktører følger opp utøverne på hopp, skiskyting, langrenn og alpint. All aktivitet foregår utendørs, oppfordrer derfor alle til å ha med et ekstra klesskift så man holder seg tørr gjennom dagen. Det man trenger å ha med for å gjennomføre aktivitetene er kun joggesko, skisko og treningstøy. Har man egne rulleskøyter/rulleski kan man også ta med det, ellers har vi til utlån. Drikkeflaske og matpakke må medbringes, viktig. Deltakerne får en treningsskjorte, drikke og frukt i løpet av dagen. Siste dag er det felles avslutningsøvelse med medaljeutdeling til samtlige deltakere som kan være verdt å få med seg for foresatte!

Steinkjer Skiklubbs sommerskiskole koster 800,- pr deltaker,
link til påmelding og betaling finner du her.

Steinkjer Skiklubbs sommerskiskole skal legge til rette for et variert aktivitetstilbud for barn og ungdom. Sommerskiskolen har fokus på basisferdigheter, mestring og introduksjon av de 4 nevnte skigrenene, samt glede ved å være aktiv i naturen. I tillegg vil det bli lagt stor vekt på trivsel og sosial omgang. Deltakerne deles opp i grupper på inntil 20 deltakere. To gruppeførere vil følge gruppa under hele oppholdet og på postene samarbeider to eller flere instruktører om veiledning i aktiviteten som skal utføres.

Velkommen!